المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : لعبة الأمثال


نعيمه
01-31-2010, 05:14 PM
http://www.wlh-wlh.com/vb/imgcache/2/1953alsh3er.gif (http://www.wlh-wlh.com/vb/imgcache/2/1953alsh3er.gif)


انا جيبت لكم اليوم مسابقة ظريفه يارب تعجبكم


http://www.wlh-wlh.com/vb/imgcache/2/1954alsh3er.gif (http://www.fun2006.net/forum)

وهى انى اكتب مثل واللى بعدى تكمله وتقول مثل ثاني اللي بعدها تكمله
اتفقنا وسوف ابتدئ انا
http://www.wlh-wlh.com/vb/imgcache/2/1955alsh3er.gif (http://www.wlh-wlh.com/vb/imgcache/2/1955alsh3er.gif)
المثل يقول

(اذا كان حبيبك عسل..............)

سعدون
01-31-2010, 05:25 PM
(اذا كان حبيبك عسل..............)لاتبقًي منو حاجه

اسأل مجرب ولا .............

وروعه نعيمه

حنين الاشواق
01-31-2010, 05:53 PM
اسأل مجرب ولا .............تسأل طبيب صح سعدون
شكرا للاموضوع نعيمة

يامأمنه للرجال .............................
الجميل الابعدى يارب يطلع رجل ههههههههههههههههههههه

سعدون
01-31-2010, 06:11 PM
يامأمنه للرجال يامآمنة للمية فى الغربال :mh624::mh624::mh624:

إذا طاح الجمل ...............

رمز السلام
01-31-2010, 06:38 PM
إذا طاح الجمل كثرة سكاكينه

موضوع ممتاز شكرا لك نعيمه على هذا الموضوع النايس

يارب الى بعدي تكون فتاه

حطي جوزك فوق السطوح ان...................

حنين الاشواق
01-31-2010, 08:37 PM
ههههههههههههههههه
حطي جوزك فوق السطوح ان......................ان لكى نصيب فيه مايروح
مامتذكرة اوى بس هو اكيد كدة
مرأة الحب..............................
:15::15::15::15::821::821::6::mh3569:

المحارب2
11-28-2010, 05:21 AM
مرآة الحب عمياااء

طيب: كملوا هذا المثل

لو كل من جا ونجر ما تم ..............

رمز السلام
11-28-2010, 03:58 PM
لو كل من جا ونجر ما تم في الوادي شجر

....................

البعد بعد القلوب موب.........؟

حنين الاشواق
11-28-2010, 09:41 PM
البعد بعد القلوب موب...للدروب......؟


اندب ارجال ولا تندب.....؟

المحارب2
11-29-2010, 03:43 AM
اندب رجال ولا تندب دراهم

من جد وجد ومن زرع حصد ومن.........؟

حنين الاشواق
11-29-2010, 08:53 AM
على مااظن المثل كدة كامل المحارب

ان كان رزقك ضيق ضعة في .....؟

المحارب2
11-30-2010, 03:36 AM
باقي المثل اختي الحنونه يقول:
(ومن سار على الدرب وصل ) كيف عدت عليك يافطينه ياله خيرها فغيرها.

ان كان رزقك ضيق ضعة في أناء واسع. صح كده ياحنين

حنين الاشواق
11-30-2010, 09:28 AM
صح المحارب ماكنت عارفة احسبه كامل غيرها فى غيرها
(( عندك تاكل قال لأ ، عندك تغرم قال..........؟

المحارب2
12-01-2010, 04:19 AM
عندك تاكل قال لأ ، عندك تغرم قال ايه.
طيب نقووول:

يداك أوكتا .............؟

حنين الاشواق
12-01-2010, 12:12 PM
ههههههههههههههههههههه
المحارب هيه مش ايه
سم الرجاجيل باسميها عن تاكلك ....؟

المحارب2
12-10-2010, 07:14 PM
هههههههههه حاضر ياستي هيه هيه ولايهمك

وهذا الجواب: سم الرجاجيل باسميها عن تاكلك باثاميه

ويقولوا في المثل:
اللي مكتوب عالجبين لابد.............؟

حنين الاشواق
12-10-2010, 07:44 PM
اللي مكتوب عالجبين لابد.............؟
لازم تشوفه العين

النولي
12-31-2010, 05:05 AM
odv hkahx hggi صدر المثل

والايام بيننا يا......................

SILANT**LOVE
01-01-2011, 05:22 PM
يا شااااااااااااااااااطر هع هع

طيب

مكره اخاك........؟