المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الإعجاب في فيسبوك ترسم شخصية مستخدمها


رمز السلام
03-13-2013, 07:59 PM
الإعجاب في فيسبوك ترسم شخصية مستخدمها
لايك في فيسبوك ترسم شخصية مستخدمها


الإعجاب في فيسبوك , لايك فيسبوك , الفيس بوك

http://www.wlh-wlh.com/vb/imgcache/2/39027_geek4arab.com.jpg (http://www.wlh-wlh.com/vb/imgcache/2/39027_geek4arab.com.jpg)


The University of Cambridge UK in collaboration with Microsoft Corp. to conduct a study in the drawing's psychological man based on his activity in the Facebook site, and participated in the study of 58 thousand people, they fill special forms, work researchers compared with their analysis of the activity of these in Facebook on the Internet.

And astonished Aldrazn when they can know, by location, sex is used in 95% of cases, and sexual orientation in 88% of them, and political orientation in 85%, and managed the algorithm they have set on this basis that determines the level of intelligence of a human and culture, and learn the history of his parents separated.

Scientists are confident that their work will help to improve the level of propaganda, directing the audience, but to recognize that the determination of the human personality by his references on the Internet that may compromise the confidentiality of information in the network.

الترجمه


قامت جامعة كمبردج البريطانية بالتعاون مع شركة مايكروسوفت بإجراء دراسة في رسم الصورة النفسية للإنسان بناءا على نشاطه في موقع فيس بوك، وشارك في الدراسة 58 ألف إنسان، قاموا بتعبئة استمارات خاصة، عمل الباحثون على مقارنتها مع تحليلهم لنشاط هؤلاء في موقع فيسبوك على الإنترنت.
ودهش الدراسون عندما استطاعوا يعرفوا،حسب الموقع، جنسية المستخدم في 95 % من الحالات، والتوجه الجنسي في 88 % منها، والتوجه السياسي في 85 %، واستطاعت الخوارزمية التي وضعوها على هذا الأساس أن تحدد مستوى ذكاء الإنسان وثقافته، ومعرفة تاريخ انفصال والديه.
العلماء على ثقة من أن عملهم سيساعد في تحسين مستوى الحملات الدعائية، وتوجيه جمهور المشاهدين، ولكنهم إلى ذلك يعترفون بأن تحديد شخصية الإنسان حسب إشاراته في الإنترنت يمكن أن يخل بسرية المعلومات في الشبكة.

ريحانة الوادى
03-14-2013, 09:37 AM
عوافى على خبرياتك وطروحاتك الرائعه اخى رمز يسلموا انا ملك على الجلب ويعطيك العافية